Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dobra sytuacja w Porcie Gdańsk

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
26-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/Port Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dobra sytuacja w Porcie Gdańsk
fot. DCT Gdańsk
Port Gdańsk ponownie osiągnął drugą pozycję na Bałtyku pod względem liczby obsłużonych kontenerów oraz siódmą lokatę w zakresie wielkości przeładunków ogółem. Ważnym wydarzeniem z 2015 roku było zawinięcie do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk statku Majestic Maersk inicjujące zapowiadany od kilku miesięcy wspólny serwis armatora Maersk oraz MSC (Mediterranean Shipping Company).

Wspomniane podmioty w roku ubiegłym zawarli 10-letnią umowę, na podstawie której utworzyli alians funkcjonujący na rynku jako 2M. Rozwiązanie to pozwala skumulować dużą masę ładunku i dostarczyć ją bliżej miejsc docelowych.

Trendowi temu towarzyszy także eksploatowanie przez armatorów coraz większych statków, które z jednej strony pozwalają na dodatkowe oszczędności, z drugiej zaś zawężają listę portów, do których gigantyczne jednostki mogą zawijać. Coraz większą rolę odgrywają zatem porty przystosowane do obsługi dużych statków i zarazem takie ośrodki, które noszą status hubów. Jednym z nich jest właśnie Port Gdańsk, do którego już od 5 lat regularnie zawijają statki oceaniczne łącząc odległy Port Szanghaj z Polską.

Rok 2014 przejdzie do historii także w zakresie rekordowego przeładunku kontenerów. Jeszcze 12 miesięcy temu port cieszył się z przeładunku pierwszego milionowego kontenera w Porcie Gdańsk, tymczasem w roku 2014 udało się przekroczyć po raz pierwszy liczbę 1,2 mln TEU i tym samym poprawić rekordowe ubiegłoroczne przeładunki w tym zakresie o około 3%.

Jeśli jednak zestawiając dane z ostatnich 5-6 lat w zakresie przeładunku kontenerów w Gdańsku, mówić już można o ponaddwukrotnym wzroście w przeładunkach i awansie Gdańska w rankingu największych portów kontenerowych Bałtyku z pozycji 8. w roku 2009 na pozycję 2. w roku 2012, utrzymaną następnie w roku 2013. Jak wskazują wstępne dane, rok 2014 będzie trzecim rokiem z rzędu, w którym uda się Portowi Gdańsk nie tylko utrzymać, lecz nawet wzmocnić tę pozycję poprzez zmniejszenie dystansu względem bezkonkurencyjnego od wielu lat St. Petersburga.

Wielkość statków obsługiwanych w Porcie w Gdańsku na przestrzeni 8 lat wzrosła blisko o 70%, a miniony 2014 rok, jak pokazują statystyki ruchu statków w porcie, był rekordowym również w tym zakresie.

Jedno z istotniejszych wydarzeń związanych z przedsięwzięciami inwestycyjnymi w Porcie Gdańsk przyniósł grudzień, kiedy to oficjalnie wojewoda pomorski wydał spółce DCT Gdańsk pozwolenie na budowę drugiego nabrzeża do obsługi kontenerów. Inwestycja o wartości 290 mln euro pozwoli terminalowi kontenerowemu DCT podwoić swoje możliwości przeładunkowe osiągając tym samym zdolność na poziomie 3 mln TEU rocznie w I fazie inwestycji. Przewiduje się, że nowe nabrzeże będzie gotowe do przyjęcia pierwszego statku kontenerowego do końca 2016 r.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 19 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 19 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5